Worldwide Logo Design Annual
Kiedy człowiek przejedzie się ulicami miasta, wejdzie do pierwszego lepszego sklepu, otworzy pierwszą lepszą gazetę od razu spostrzeże, że pełne są one różnych znaków graficznych, których zadaniem jest symbolizować firmę lub jakiś produkt. Logo – znak naszych czasów.
O tym jak wielką rolę spełnia logo w marketingu, promocji i reklamie wiedzą ich projektanci, pomysłodawcy, marketingowcy i wreszcie ludzie, którzy się nimi posługują. Jest szereg aspektów, które świadczą o jakości logo. Dobre logo powinno na przykład nawiązywać do specyfiki produktu czy firmy, którą symbolizuje, oddziaływać na emocje odbiorcy, który patrząc na logo od razu pokieruje swoje skojarzenia w stronę danego produktu. Musi być czytelne i rozpoznawalne. Nie bez znaczenie jest także element zaskoczenia i oryginalności.
Na pewno wiedzieli o tym nagrodzeni w prestiżowym konkursie Worldwide Logo Design Annual – w skrócie WOLDA 2008. Jest to ogólnoświatowy projekt nagradzający najlepsze logotypy i znaki handlowe. Wcześniej istniał jako EULDA i był konkursem ogólnoeuropejskim.
Wyniki konkursu ogłoszone zostały 26 września 2008 roku w kategoriach dla zawodowców i nieprofesjonalistów. W skład jury weszli przedstawiciele trzech grup zawodowych (z każdej grupy 10 osób) – projektantów, menadżerów i przedstawiciele mediów.
A najlepsi i nagrodzeni w konkursie to m.in.:
EUROPA – Álvaro Pérez z Hiszpanii pracujący dla agencji El Paso, Galeria de Comunicacion. Wykonał projekt prostego, ale w swej prostocie genialnego, logo dla Sancto Spiritus.
AZJA – David Williams, Siripong Wongjinda i Pasu Kongprasertkit z agencji Digital ZOO za projekt logo do „Neo Tokio” – wystawy współczesnej sztuki elektronicznej.
Jury wyłoniło także najlepsze projekty logo z poszczególnych krajów i tak na przykład:
najlepsze logo z Cypru to logo nadmorskiego baru Asteria zaprojektowane przez Tasosa Polydorou.
najlepsze w Niemczech to logo wykonane przez Christiana Rothera, Tinę M. Strobel, Daniela Rudolf, Nadine Förtsch dla agencji gwiazd i artystów.
najlepsze w Polsce okazało się logo zaprojektowane przez Jana Kallwejta dla DJ Eleven.
najlepsze w Finlandii to logo wykonane przez Jenni Kuokka, Pekka Piippo, Antti Raudaskoski dla Amnesty International sekcji fińskiej. Symbol kampanii pokazuje chińskiego smoka, który bawi się z gołębiami – jest przesłanie.
najlepsze w Hong Kongu logo to projekt stworzony dla firmy BabyFirst sprzedającej wysokiej jakości produkty pięlegnacyjne dla dzieci. Został wykonany przez Briana LAU, Lilian Chan.
najlepsze w Islandii logo wykonał Kristin Eva Olafsdottir dla holenderskiego tygodnia w Madrycie.
excellent