Myśl rowerowo

rowerCzy pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej przy pomocy przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch nogami, może konkurować ze środkami komunikacji miejskiej i samochodami? Wydaje się, że tak, a niektórzy nawet zdecydowali się na promocję rowerów wśród mieszkańców zakorkowanych miast. Art Marketing Syndicate w ramach  projektu Galeria Plakatu AMS ogłosiło konkurs na plakat reklamujący i promujący podróżowanie rowerem pod hasłem „Myśl rowerowo”.

1. Rower jest bardzo praktycznym środkiem transportu – lekkim, tanim w utrzymaniu, niewymagającym dużej sprawności fizycznej. Słowem: dla każdego. W wielu krajach służy do codziennej komunikacji, a jednocześnie pomaga zachować kondycję i zdrowie. Ponadto bywa z powodzeniem wykorzystywany w turystyce.

2. Wraz z rozwojem ścieżek i parkingów rowerowych z roku na rok zwiększa się w Polsce atrakcyjność roweru jako środka transportu. Coraz więcej możliwości daje turystyka rowerowa. Mimo to rower nie jest tak popularny jak w Holandii czy Francji. Częstokroć jedyną barierą są zwykłe uprzedzenia: nie dam rady, to nie wypada…

3. Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektować plakat zachęcający do korzystania z roweru. Należy pokazać jedną z korzyści, jakie daje ten środek transportu – od zdrowego hobby do praktycznego antidotum na miejskie korki.

Założenia konkursowe

Wyniki 8 edycji konkursu Galerii Plakatu AMS zostały obwieszczone 20 listopada 2008 roku. W konkursie pojawiły się m.in. tego typu plakaty:

rower

Paweł Klimkowski – Nagroda główna

rower

Elżbieta Kaszuba – Wyróżnienie

rower

Piotr Żarczyński i Jan Sikora – Wyróżnienie

rower

Szymon Prandzioch – Wyróżnienie

Wszystkie nadesłane na konkurs plakaty obejrzeć można na http://www.ams.com.pl/odpowiedzialnosc_galeria_8_edycja_wszystkie.html