Outdoor – sztuka zaskakiwania
Można spotkać je praktycznie wszędzie – na wiatach przystanków, na słupach ogłoszeniowych, na autostradach, latarniach, ulicach, budynkach i rusztowaniach, na szczytach górskich, w metrze, w publicznych toaletach, a ich projektanci prześcigają się w pomysłach, zaprzęgając do ich realizacji sztukę. Outdoor – czyli reklama zewnętrzna.
Prezentowana jest właściwie w każdym miejscu, w którym bywają ludzie i ma na celu przede wszystkim zwrócić ich uwagę na reklamowany produkt, markę, zjawisko. Nie rzadko osoby, które tworzą projekty muszą oddziaływać na odbiorcę estetyką, czasem sięgając po środki artystycznego przekazu, a najczęściej po zaskoczenie i oryginalność.
Stąd też w kraju i za granicą (tu znacznie częściej) spotkać można tego typu reklamy outdoor’owe:
Pas trawnika idealnie skoszony maszynką do golenia na pewno pozostaje w pamięci razem z marką produktu.
Albo klub fitness reklamowany w metrze za pomocą sztangi czy firma produkująca zegarki.
lub piwo w autobusie
Pomysłodawcy akcji i kampanii społecznych również sięgają po wymowną reklamę outdoor’ową.