Taniec i animacja, czyli niecodzienna promocja Polski

Utalentowany polski twórca Tomasz Bagiński wspólnie z Agustinem Egurrolą stworzyli krótki film reklamowy, którego celem jest przybliżenie Polski i pokazaniu jej roli w budowaniu wspólnoty państw Europy.

Polska Prezydencja zostanie przybliżona wszystkim widzom, podobnie zresztą jak sam kraj.

Podstawą Unii Europejskiej jest stykanie się różnych kultur, dlatego też nic dziwnego, że postanowiono opracować tego typu produkcję. Motyw wykorzystany w filmie Bagińskiego i Egurroli związany jest ze spotkaniem kobiety i mężczyzny oraz następujących później zmianach. Dzięki temu nikt nie będzie miał problemów ze zrozumieniem przesłania towarzyszącemu tej udanej, chociaż stosunkowo krótkiej produkcji.

Za choreografie tańca bohaterów odpowiada Agustin Egurrola, który zaczął nad nią pracować już we wczesnej fazie powstawania produkcji. Reżyser opracował storyboard i na nim oparto choreografię. Taniec został wykorzystany między innymi z tego powodu, że jest doskonałym katalizatorem zachodzących przemian. Bohaterka z zamyślonej i apatycznej kobiety przeistacza się w dynamiczną i zmysłową tancerkę, podobnie zresztą zmienia się całe otoczenie.

Artyści z grupy Volt musieli wziąć udział w sesji motion capture, co pozwoliło stworzyć niezwykle naturalne ruchy postaci pojawiających się w filmie. Produkcja powstawała przez dziewięć miesięcy i pracowało nad nią ponad dwudziestu artystów i grafików.

Chociaż pierwszy publiczny pokaz filmu planowany jest na 1 lipca (podczas uroczystego rozpoczęcia Prezydencji), to nasi Czytelnicy mogą zapoznać się z krótkometrażową produkcją już teraz. W tym celu wystarczy tylko kliknąć w TEN link. Warto ją obejrzeć, gdyż jest to przykład oryginalnych sposobów promowania Polski, a przy tym kolejny dowód na to, że w naszym kraju mogą powstawać porządne dzieła.

Przyjemnego seansu!