Interaktywna reklama

Wydawało się, że w temacie reklamy TV powiedziano już wszystko i jedyną rzeczą, którą można w niej konkurować to oryginalne i chwytliwe slogany i obrazy, nic podobnego. Kilka dni temu Skoda Auto Polska  we współpracy z agencją reklamową Change Integrated za sprawą TV 1 i TV 2 pokazała, że są rzeczy, które się wielkim copywriterom nie śniły i wyemitowała interaktywny spot  reklamowy, pozwalający widzowi otworzyć i zamknąć bagażnik samochodu za pomocą pilota TV.

Jak to możliwe? Otóż wystarczyło, by TV 1 i TV 2 w tym samym czasie wyemitowały krótką reklamę – TV 1 skody z zamkniętym bagażnikiem, a TV 2 samochodu (w tym samym ujęciu) – z otwartym bagażnikiem. Widz, który właśnie oglądał program 1 TV otrzymał komunikat, że jeśli chce otworzyć bagażnik skody, powinien przełączyć telewizor na kanał 2 TV (Naciśnij 2, aby otworzyć bagażnik).  Z kolei w programie 2 pojawiła się informacja Naciśnij 1, aby zamknąć bagażnik. Swoją drogą ciekawa jestem bardzo, co poczuł widz, który wedle zalecenia przycisnął na pilocie 2 i zamiast programu 2 ujrzał otwarty bagażnik i czy znaleźli się ludzie, którzy rzeczywiście zmienili kanał.

Po raz pierwszy widz mógł poczuć, że ma na coś wpływ i to za sprawą mocno unowocześnionej (w tym przypadku) techniki tzw. roadblockingu – nadawania tej samej reklamy w kilku stacjach. Pomysł nie należy do najbardziej skomplikowanych, można by nawet rzec, że jest bardzo prosty i banalny, ale czasem właśnie na tego typu pomysły najtrudniej wpaść.