Świat ze sklepowych wystaw
Angus Mcleod doradzał kiedyś właścicielom sklepów, żeby nigdy nie zapominali, że witryny nie powinny być projektowane dla swoich właścicieli – muszą być projektowane dla swych użytkowników i mimo tego, że na wystawach nie ma ani jednej nieprzemyślanej rzeczy, wszystko opiera się na strategii marketingowej (istnieją specjalne kursy i szkolenia, np. „Aranżacja witryny sklepowej”, „Kurs stylizacji witryn sklepowych i przestrzeni wystawienniczych”), która ma przyciągnąć klientów, czasem z wielką chęcią patrzy się na nie, niekiedy nawet znajduje się tam artystyczny klimat.
Nadeszły czasy, że do zagospodarowywania przestrzeni witryn sklepowych wynajmuje się specjalne firmy, które profesjonalnie zajmują się aranżacją zgodnie z zasadami projektowania – równowagi, przestrzeni, formy, ruchu, światła, koloru i dynamiki, co składa się na ogólny efekt postrzegania sklepu przez klienta.
Jako, że okna wystawowe są elementem, który wyróżnia sklep wśród wszystkich innych z danej branży bardziej świadomi właściciele dokładają wszelkich starań, by znaleźć ciekawy i oryginalny pomysł na wizualizację. Dobrze zaprojektowana witryna, zgodnie z zasadami Visual Merchandisingu powinna zaskakiwać, szokować i nie pozwalać przejść obojętnie.
Z definicji Visual Merchandising jest sposobem, pomysłem na prezentację produktu w miejscu jego sprzedaży. Sposób prezentacji w tym przypadku oznacza wszystko to, co sprawia, że produkt staje się zauważony, dostrzeżony, odkryty, a w konsekwencji pożądany przez klienta. Jest przemyślany i oparty na konkretnej wiedzy, która obejmuje takie obszary jak wystawiennictwo, podstawy marketingu, psychologia sprzedaży i zachowań konsumenta, teoria i oddziaływanie barw.
Niektórzy właściciele dzięki temu osiągają sukces, przyciągając z ulicy potencjalnych klientów dekoracją witryny. Niekoniecznie prostymi ozdobami z okazji nadchodzących świąt, czy pory roku.
cenny artykuł, pozdrawiam